امروز سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

کد مطلب: 1204
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد, ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
تعداد نظرات: 0

بسته بندی عطر


با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف بهداشتی، آرایشی در کشور و در سطح جهان و نیز رقابت چشمگیر هر کدام از شرکتها برای کسب بازار هدف و رضایت مشتریان بالقوه و ارائه مارکهای مختلف با خصوصیات متنوع محصولات بهداشتی و آرایشی نقش بسته بندی بعنوان یک معرف کالا مشخص می گردد. عطر و ادکلون نیز […]

با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف بهداشتی، آرایشی در کشور و در سطح جهان و نیز رقابت چشمگیر هر کدام از شرکتها برای کسب بازار هدف و رضایت مشتریان بالقوه و ارائه مارکهای مختلف با خصوصیات متنوع محصولات بهداشتی و آرایشی نقش بسته بندی بعنوان یک معرف کالا مشخص می گردد. عطر و ادکلون نیز مانند همه محصولات دیگر نیاز به بسته بندی دارد که اتفاقا در این مورد از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است. یک بسته بندی عطر که بتوان آن را بسته بندی خوبی نامید نوعی است که با توجه به خود آن عطر یا ادکلون کار شده باشد، یعنی در طراحی آن به فرم شیشه ادکلون و بوی آن و این که مناسب استفاده در چه فصلی است توجه شده باشد.

 

 

index ناتان

عطرها عمدتا به چند نوع تقسیم می شوند: سرد, گرم, تلخ, شیرین و امثال اینها که مسلما توجه به این قضیه در بسته بندی هر عطر و ادکلونی اهمیت زیادی دارد. مثلا همین نکته اهمیت زیادی در انتخاب رنگ جعبه عطر دارد که معمولا دارد. معمولا از رنگهای سرد که جزء خانواده رنگهای آبی و سبز است برای عطرهایی با بوی خنک استفاده می شود. همچنین رنگهایی با تنالیته های قرمز و نارنجی و گاهی بنفش برای عطرهایی با بوی گرم. مثلا از رنگ بسته بندی این ادکلون می توان  فهمید که دارای بوی خنک و احتمالا تلخ است و این ادکلون احتمالا بوی گرم و بویژه تندی دارد. البته قابل ذکر است که این نکات سلیقه ای است و ممکن است افراد مختلف نظرات متفاوتی داشته باشند.

🔷 فرم شیشه و به خصوص بسته بندی عطر که در اولین نظر به چشم می آید اهمیت زیادی دارد به طوری که تاثیر زیادی در خریدن یا نخریدن یک عطر و ادکلون دارد؛ گرچه مسئله اصلی و مهم خود ماده معطر داخل شیشه و کیفیت آن است اما متاسفانه یا خوشبختانه مشتریان به ظاهر اهمیت می دهند و دقیقا به همین دلایل کسانی که مسئولیت طراحی و بسته بندی این محصول جذاب را دارند باید تلاش زیادی در جذابتر شدن محصول کنند.

12225



برچسب ها :



  •