ارتقای درآمد برای خرده فروشی ها
خردهفروشی شامل فروش کالاها و اجناس فیزیکی برای مصرف مستقیم توسط خریدار است که از محلی معین، همچون فروشگاه، بوتیک یا کیوسک، یا از مرکز خرید، در قالب بخشهای کوچک یا منفرد تهیه شده باشد. خردهفروشی میتواند شامل خدمات فرعی همچون تحویل باشد. خریداران میتوانند افراد یا سوداگریها باشند. در بازرگانی، خردهفروش، کالاها یا محصولات […]
خردهفروشی شامل فروش کالاها و اجناس فیزیکی برای مصرف مستقیم توسط خریدار است که از محلی معین، همچون فروشگاه، بوتیک یا کیوسک، یا از مرکز خرید، در قالب بخشهای کوچک یا منفرد تهیه شده باشد. خردهفروشی میتواند شامل خدمات فرعی همچون تحویل باشد. خریداران میتوانند افراد یا سوداگریها باشند. در بازرگانی، خردهفروش، کالاها یا محصولات را در مقادیر زیاد از سازندگان میخرد (مستقیماً یا از طریق عمدهفروش)، و سپس مقادیر کمتر را به مشتری نهایی میفروشد. مؤسسات خردهفروشی اغلب مغازه یا فروشگاه خوانده میشوند. خردهفروشان در انتهای زنجیره تأمین قرار دارند. بازاریابان سازنده به فرایند خردهفروشی بعنوان بخش لازم راهبرد کلی توزیع مینگرند. همچنین عنوان خردهفروش به شرایطی که در آن ارائهکنندهٔ خدمات به نیازهای تعداد زیادی از افراد خدمت میرساند نیز بکار گرفته میشود، همچون خدمات عامالمنفعه مثل برق.
خردهفروشی بهویژه در سالهای اخیر و ظهور غولهای تجارت الکترونیک به یک چالش تبدیل شده است. احتمالا چنین جملاتی به گوشتان آشنا باشد: “خردهفروشی مرده است” و “فروشگاههای آجر و ملات (منظور فروشگاه فیزیکی است) دیگر رمق رقابت ندارند”. با این حال آمار حاکی از واقعیت دیگری است. و نشان میدهد که همچنان دود از کنده بلند میشود.
بنابراین ما میدانیم که خردهفروشی به قوت خود باقی است. اما اینکه خریداران دوست دارند از مغازهها خرید کنند، به این معنا نیست که حتما میخواهند محصول “ما” را بخرند. خبر خوب آنکه نرخ تصمیم به خرید داخل مغازه بالغ بر ۸۲ درصد است به این معنا که تحقیقات نشان میدهند که ۸۲ درصد از مشتریان در محل فروشگاه تصمیم به خرید میگیرند (مطالعه موسسه POPAI). این بدان معنا است که میتوان با عناصر موجود در فروشگاه و ابزار بازاریابی خریداران را تحت تأثیر قرار داد.
بهاینترتیب چگونه میتوانید این خریداران را به شکل سودمندتری هدف بگیرید؟ در ادامه، ۱۰ استراتژی را معرفی میکنیم که برای موفقیت در خردهفروشی به شما کمک میکند