نمایشگاه بین المللی فرآورده های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته با عنوان «ایران کازماتیکا»
دکتر مهدی پیرصالحی در نخستین نمایشگاه بین المللی فرآوردههای بهداشتی، آرایشی، شویندههای سلولوزی و صنایع وابسته ایران در منطقه آزاد اروند گفت: بازار آرایشی بهداشتی در دنیا با سرعت در حال رشد است، بازار ایران دارای ۴ میلیارد دلار بازار کازماتیک است که سهم اندکی از آن به تولیدات داخلی تعلق دارد. از میزان کل […]
دکتر مهدی پیرصالحی در نخستین نمایشگاه بین المللی فرآوردههای بهداشتی، آرایشی، شویندههای سلولوزی و صنایع وابسته ایران در منطقه آزاد اروند گفت: بازار آرایشی بهداشتی در دنیا با سرعت در حال رشد است، بازار ایران دارای ۴ میلیارد دلار بازار کازماتیک است که سهم اندکی از آن به تولیدات داخلی تعلق دارد. از میزان کل بازار کازماتیک کشور حدود ۸۰۰ میلیون دلار سهم تولیدات داخلی و ۴۰۰ میلیون دلار وارداتی است و متاسفانه ۱.۵ میلیارد دلار فرآوردههای قاچاق و تقلبی در بازار ایران وجود دارد که سلامت مردم را تهدید میکند.
دکتر پیرصالحی با اشاره به اینکه لوازم آرایشی بهداشتی به عنوان کالاهای مورد مصرف روزانه مردم محسوب می شود، افزود: توجه نکردن به عرضه کالای بهداشتی آرایشی تقلبی ممکن است سلامت مردم را به مخاطره بیندازد، لذا استفاده از کد رهگیری راهی برای مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق است تا بتوان از گسترش آن جلوگیری کرد.