امروز سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
  • ورود به سایت

    Log In

کد مطلب: 784
تاریخ انتشار : 23 مارس, 2018 - 19:05
تعداد نظرات: 0
موضوع : اخبار

حمایت از کالای ایرانی؛ محوری ترین استراتژی کشوردر دفاع از مرزهای اقتصادی است/ اتاق اصناف از تمام توان خود در تحقق شعار امسال استفاده می کند …


رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست، بلکه محوری ترین استراتژی کشور در دفاع از مرزهای اقتصادی است که چون ۸ سال دفاع مقدس بر نیروی آحاد ملت تکیه دارد. علی فاضلی افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۷ مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب را سال “حمایت از تولید […]

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست، بلکه محوری ترین استراتژی کشور در دفاع از مرزهای اقتصادی است که چون ۸ سال دفاع مقدس بر نیروی آحاد ملت تکیه دارد. علی فاضلی افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۷ مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب را سال “حمایت از تولید ملی” نام گذاری فرمودند. طرح یک گزاره ی رفتاری و دعوت آحاد ملت به یک کنش جمعی در جهت حمایت از تولیدات برآمده از سرمایه، کار و طراحی ایرانی در صورتی که سرلوحه ی تصمیمات مصرف کننده ایرانی قرار گیرد، قادر خواهد بود چیدمان اجزا سیستم اقتصادی ایران را به نفع ارتقاء قدرت و ثروت ملی بازسازماندهی کند. وی افزود: چنانچه رهبری معظم فرمودند در سال های گذشته استفاده نادرست و وابستگی به درآمدهای حاصل از منابع طبیعی منجر به گسترش واردات، تغییر در الگوی مصرفی مصرف کننده و تضعیف بخش قابل مبادله و کارخانه ای شد. رئیس اتاق اصناف ایران گفت: پدیده ای که با ایجاد یک شکاف فنی، مهارتی و تجربی با رقبای خارجی همراه بوده است. فاضلی با بیان اینکه نه تنها کشور قدرت رقابت در بازارهای خارجی را از دست داده، بلکه بازارهای داخلی را نیز به محصولات خارجی واگذار کرده است افزود: امروزه به دلایل مختلف جنگ های ژئوپلیتیکی گذشته با افزار اقتصادی و دستور زبان تجارت جاری است. فضایی که در آن تصاحب بازارهای خارجی اصلی ترین محور برنامه های اقتصادی کشورها را تشکیل می دهد. وی اظهار کرد: در این میان، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در مقدمه ی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشور دیگری در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد. فاضلی ادامه داد: با این اوصاف، از خودگذشتگی مردم و چشم پوشی از سلایق و ترجیحات فردی و مصرف کالای ایرانی صرفنظر از جنس، کیفیت و زیبایی در جهت حمایت از اقتصاد ملی، رفتاری متناقض با عقلانیت فردی و ابزاری است. رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مشارکت مردم در عرصه های ملی افزود: مردم ایران نشان داده اند، در شرایط دشوار، قادر خواهند بود تصمیمات خود را مطابق با عقلانیت ملی اتخاذ کنند؛ منوط به آنکه در بازخوردهای دریافتی این احساس عمومی در آن ها ایجاد شود که تمام ارکان کشور از دولت، مجموعه ی حاکمیت تا سایر افراد جامعه در چارچوب این تصمیم و به صورت ملی عمل می کنند. وی تاکید کرد: استفاده از ضمیر شخصی “ما” در سخنرانی حرم مطهر رضوی مقام معظم رهبری برای اشاره به رهبری و مردم در کنار یکدیگر و مطالبه ی کار بیشتر از کارگزاران جمهوری اسلامی نشان از آن دارد که راس و قاعده ی هرم جامعه آمادگی لازم برای حمایت از کالای ایرانی را در خود مشاهده می کنند و در این بین دولت و سایر کارگزاران جمهوری اسلامی موظف هستند که با عمل خود، انگیزه های کافی را برای این حرکت ملی به جامعه تزریق کنند. فاضلی افزود: بدیهی است مادامی که فساد سازمان یافته، رانت جویی و گردن کشی اقتصادی، بی عدالتی اقتصادی، بی توجهی به اصول عزت ملی و تخریب اعتماد به نفس ملی در جریان باشد، مقدمات ضروری این جنبش میمون و مبارک تکمیل نخواهد شد. این مقام مسئول در اتاق اصناف تهران و ایران گفت: از طرفی تولیدکننده ی ایرانی نیز وظیفه دارد با کار و تلاش و تفکر بیشتر بخشی از فشار وارده بر مصرف کننده ایرانی را کاهش دهد؛بعبارت دیگر “حمایت از کالای ایرانی” از اصلی ترین الزامات اقتصاد مقاومتی است، که در صورت اراده و هماهنگی همه ی اجزا سیستم اقتصادی می تواند در تحقق هدف غایی اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد. وی افزود: اصناف در جایگاه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط بر خود واجب می دانند، که همه ی تلاش خود را در جهت عینیت بخشیدن به شعار”حمایت از کالای ایرانی” به کار بندند و امید دارند که این حرکت مقدمه ای باشد بر افزایش پیوسته ی قدرت و ثروت ملی در سال های آینده باشد. اتاق اصناف ایران به عنوان محوری ترین نهاد متصدی بنگاههای کوچک و متوسط با ایجاد کارگروه تقویت جایگاه کالای ایرانی در سبد مصرف مردم و رفع موانع تولید،کمک همه ارکان نظام را برای تحقق این اقدام ملی جذب کند. وی نهادهای حاشیه ای و غیر عامل در تحقق این برنامه را از برخورد شعاری و مانورهای رسانه ای و انحراف این هدف بزرگ برحذر داشت و تاکید کرد بنگاههای اقتصادی محل جولان مانورهای تبلیغاتی سیاسی خالی از فایده نیست.http://otaghasnafeiran.ir



برچسب ها :



نظرات